Beeldzorg wordt ingezet om de zelfredzaamheid van cliënten te vergroten, fysieke zorgmomenten te voorkomen en om expertise op afstand in te roepen.
De zorgtechnologie die hiervoor wordt ingezet zijn de Compaan en de HoloLens.

Compaan
Inzet van de Compaan gebeurd door het beeldzorgteam. Zij bellen met de cliënt om de volgende activiteiten te ondersteunen:
- Verpleegkundige handelingen zoals stomazorg
- Medicatie-inname
- Dagstructuur
- Sociaal welbevinden
- Ondersteunen mantelzorg
HoloLens
Voor het inroepen van expertise zoals de wondverpleegkundige of de huisarts wordt de HoloLens ingezet.
Inzet van de Compaan of HoloLens kun je aanvragen via de meldpunt tegel, ICT Servicedesk. Voor beeldzorg is er een aparte tegel. Voor de HoloLens kun je de ICT- Open vraag invullen.
Heb je een vraag? Stel ze aan Kim Ebbelaar (Compaan) of Jacqueline van Roon (HoloLens).
Klik hier om het stroomschema van Beeldzorg te openen.